Koji kupci su bitini “kupci” ili konzumenti?

Koji kupci su bitini “kupci” ili konzumenti? Ovo pitanje je mnogim menadžerima i statistikama uvek bilo osnovno kada grade neki brend ili radnju. Možemo slobodno reći da nakon odgovora na ovo pitanje možete saznati u kom pravcu se kreće vaše poslovanje i koliko ćete uspeha imati.

“Kupac”, ovaj pod navodnicima je onaj koji kupuje sa namerom i obično kupuje tako što se vraća na provereno mesto. Ima svoj spisak kompanija za koje uvek daje prijateljima preporuku. Po svim parametrima ovo je stalan klijent i po svetskoj statistici više od 50% marketinga nekog brenda se ulaže u animaciju ovakvih kupaca.

Konzumenti, to su kupci koji kupuju često i najčešće menjaju one od kojih su kupovali. Razlog je taj što većinu kupljenih stvari i ne pamte odakle su kupili, naručili, dobili,… Moderni šoping je ove ljude izbacio kao kategoriju stabilnosti u periodima masovnih akcija i kupovina. U svetskim kompanijama ovim ljudima se posvećuje manje od 20% marketinga, iz razloga što se ne mogu istražiti kao ciljana grupa, nestalni su i ne zavise od brendova već od trendova.

Pravim kupcima se posvećuje dosta pažnje, i marketing sektori kompanija ulažu dosta napora kako bi ih animirali:

  • lojaliti katice sa popustom
  • popusti na određen broj kupovina
  • pokloni
  • određeni statusi i privilegije
  • kreirane digitalne zahvalnice

Ovo je sve podsticaj da kupac postane veran vama, a vi mu pokazujete i dokazujete to na pravi način. Najbolji način je kvalitet i kontinuitet. Često marketing stručnjaci ili digiitalni marketing kreira sopstvenu bazu “vernih” kupaca, tako što ih stvori po parametrima gore navedenim. Takav uložen novac u kreiranje takve kategorije kupaca se uvek vrati za više od 150%, kupci vole sigurnu kupovinu i gaje tradiciju kupovine. To dokazuju mnogi svestki brendovi koji opstaju dugi niz godina, decenija,… Oni su svog kupca uverili u dugotrajnost i postojanost, i dali mu razloga da bude pripadnik tog brenda.

U marketing stategiji i ulaganje u kampanje koje privuku konzumente dešavaju se u promocijama, velikim prazničnim kupovinama, popustima, rasprodaji lagera,… Takve kampanje se tada isplate i donesu znatno veći broj kupaca, međutim ako se na ovome bazira vaša strategija nije baš dobro. Ako se vi oslanjate na konzumente i stalno im nudite akcije kao primer da dobro obave kupovinu oniće vas tako i shvatiti dok ne nađu druog koji nudi više.

Iz tog razloga su mnoge statistike pokazivale i dokazivale da jedan kupac, veran kupac vredi više od deset konzumenata. Na dugoročnom planu stalni kupci donesu više od 150% pofita, dok se konzumenti svrstavaju u kategoriju jednoročne kupovine.

Kada stvarate vaše stalne kupce morate im u digitalnom svetu ponuditi sve razloge i svu sigurnost kada kupuju kod vas. U ovim preriodima turbulencije, navažnije je da za neko dugoročnije vreme isplanirate vešu marketing strategiju koja se vezuje za nove tržišne potencijale i statistiku. Tržište neće stati ali će ga zasigurno održati najviše stalni kupci ili oni koji upravo to postaju.

Digitalni poslovni model ima svoju funkciju u kreiranju baze stalnih kupaca. Od digitalnog poslovanja pa do SEO optimizacije, od marketinga do ključnog poziva na akciju, od lojaliti katice pa do zahvalnice,… Negujte i stvarajte ono što je sigurnije i dugoročnije, možda trenutno izgleda kao nemoguće ali je ovo najbolje rešenje koje gradi poverenje.

Leave A Comment