Digitalni marketing i Gerila marketing: Deo II

Digitalni marketing i Gerila marketing: Deo II, kao što smo i spomenuli u prvom delu ovo je tekst o idejama i contentu za internet poslovanje. Ono što je suštinski bitno kod ovakve marketing strategije je kontinuitet i ponuda.

KontinuitetDa li ste primetili da stalno izlaze novi brendovi na tržištu? U svakoj grani ima novih brendova stalno. Neku su čak i jako dobri, mi krenemo da ih kupujemo. Sviđa nam se na primer materijal ili ukus, pakovanje ili stil. Nakon što posle određenog vremena taj isti brend dobije neki status na tržištu, onda on krene da štedi na kvalitetu. Razlog za ovo je ušteda i masovna proizvodnja. Mnogi su to primetili u raznim industrijama i kada se susretnu sa tim lošim i umanjenim kvalitetom traže dalje. Isto tako kod tog brenda može biti razlog da se menadžment nalazi u krizi ideja, dok tržište traži nešto novo, a samim tim i kvalitet na koji je naviknuto. Ovako mnogi gube položaj, klijente i tržišnu igru.

Ponuda- Uočili ste sigurno da jedan artikal imate u ponudi od bezbroj proizvođača. Svi ti proizvođači se nadmeću na tržištu i žele svoj deo tržištnog kolača. Kupovina je prebačena na internet, i skoro se više od 60% kupovina započne na internetu. Na internetu prodaja jeste recipročna ulaganju: SEO optimizacija, dobra fotografija, opis, blog informacije, različitost i ponuda rešenja.

Kada smo kod različitosti tu nastupa- IDEJA. Ideja je zapravo jedini resurs koji pokreće tržište. Ako pitate bilo koji sektor marketinga u uspešnim kompanijama, rećiće da je kreatvnost i ideja, zapravo ključ uspeha. Domišljatost na tržištu se nagrađuje uspehom. Tržište je ozbiljno ugroženo jednoličnim sadržajima i ponudama. Svetske kompanije iz tog razloga traže kretivne timove ili individualce.

  • Ideja prodaje u 93% sve.
  • Za ideju je potrebno vreme i razrada ali kada krene ona se ne zaustavlja
  • Svako ko je uložio u kreativan sektor dobio je bez pogovora
  • Gerila marketing nastao je kao odbranbeni mehanizam u moru istih ponuda
  • Svetske kompanije uvek biraju male firme da im pomognu oko ideja i kreatvnosti

U moru istih, razlika je uočljiva. Da ponovo spomenemo Vorena Bafeta koji je tu bitnu činjenicu primetio. Čim se na tržištu neko probije, krene stagnacija i umesto da ta kompanija raste ona kreće silaznom putanjom. Isto imamo slučaj gde firme u početku svog rada na tržištu ne umeju da se snađu sa modernim načinima rada.

Rešenje za sve je kontinuitet i ponuda. Digitalni marketing i gerila marketing u svojoj ponudi imaju dostupne sve one parametre koji čine dobar temelj. Temelj se gradi postepeno, kontinuitet znači jaki i čvrsti temelji. To je ono najbitnije.

Uočili ste sigurno cenu nekih retro fotogrfija? U moru nekih savremenih slika, retro je sve skuplji. Krenule su ponovo da se izrađuju takve fotografije. Razlog za ovaj primer je da pokažemo kako je tržište zasićeno ustaljenim ponudama. Kupac ili klijent kada kupuje prvo kupuje ideju, pa pakovnje, pa on, da nakon toga kvalitet. Kada utvrdi kvalitet postaje stalan kupac. Iz tog razloga je bitno da se nametnete kao neko ko nudi više od proseka.

Sve što se na tržištu pojavi kao inovativno postaje jako brzo popularno. Ono što postoji na tržištu i na internetu, može se lako i brzo predstaviti u marketing svetu.

Pre svakog početka ide utvđivanje:

  • niše
  • starosti klijenata
  • istraživanje tržišta
  • istraživanje konkurencije
  • istraživanje ponuda
  • prikupljanje informacija

Ako prodajete na primer alate, pretražimo ponudu, konkurenciju, sajtove,… uvidimo ono što nema kod ostalih. Na osnovu toga kreiramo i pravimo idejni koncept. Nakon toga na snagu stupa spisak koji je gore naveden. Kontinuiranim radom dobijate stalnu prisutnost na tržištu i veći broj pregleda na sajtu.

Iza svakog drugog kupljenog proizvoda krije se ideja.

Svaka četvrta kupovina desi se zbog pakovanja.

Svaka treća žena kupuje cipele zbog marketinškog poziva na akciju.

Informacije su čudo. Ideja upakuje sve da izgleda dovoljno ludo, pa poželiš i sam sebi nekada da prodaš. Ako ideja prodaje, kreativnost pakuje , kijent to ume da vrednuje.

Cena je ono što plaćate. Vrednost je ono što dobijate.- Voren Bafet

Leave A Comment