Digitalni marketing i Gerila marketing: Deo I

Digitalni marketing i gerila marketing- Šta imaju zajedničko? Digitalni marketing svoje postojanje može brojati godinama, dok svoju uspešnost broji kilometrima. Njegovo postojanje je otvorilo čitavo novo poglavlje na teritoriji poslovanja online. Gerila marketing možemo slobodno vezati za industrijsku revoluciju. Nakon progresa industrije i proizvodnje, bila je potreba nametnuti se na tržištu. Domišljatost marketing sektora moralo je da bude kreativno, inovativno i da brzo reaguje.

Sam Voren Bafet je jednom rekao: Ljudi sa Vol Strit-a jedini su koji uče od ljudi koji se voze metroom. Šta nam znači ova rečenica? Ova rečenica, nam može pokazati zapravo pravac i smer razmišljanja u našem poslu, ne vezano sa kojim se poslom bavimo.

Najčešće velike kompanije, koje imaju određen brend i finanasije izgube iz vida- Šta je to potrebno “običnom” kupcu. Njihova propaganda počinje da se bazira na jednoličnom sadržaju u koji je učloženo dosta novca. Male kompanije koje primene gerila marketing uspeju da sa jako malom količinom novca preteknu velike kompanije. Ljudi to jest kupci osećaju prema ovakvim kompanijama neku dozu emocije. Zapravo sve je u interakciji i domišljatosti predstavljanja proizvoda ili usluga.

Era interneta pokazala nam je realne podatke poslovanja određenih kompanija na internetu. Do pre par godina mogli smo primetiti jednolične sadržaje koji su namenjeni po sektorima. Imali smo utisak da ako odemo na jednu online radnju, zapravo vidimo i celu ponudu na tržištu. Jednoličan dizajn, pakovanje, opisi, forme,… sve je bilo identično kao u apoteci. Što smo više isti kao drugi, to više delujemo plastično i jednolično. Kupci traže sadržajnost, neposrednu komunikaciju, preglednost, raznolikost jer tako se u njima budi energija i elan za kupovinom.

Vratićemo se na Bafeta na trenutak, i na njegove reči o berzanskim ljudima na Vol Strit-u. U tome leži njihov uspeh o tome da potrebe ljudi slušaju i pretaču ih na njihovu ponudu. Brokeri su danas jako taženi, onaj broker koji ume da sluša i pretoči ono odslušano je 100% uspeo. Mi to trebamo uraditi i primeniti na naš posao.

Statistika kaže:

  • 75% uspeha dolazi od slušanja kupca
  • kreativnost je neophodna svakom poslu
  • 73% kompanija koje su sprovele svoje inovativne ideje u delo su uspele
  • 173% ideja pradnjači nad sigurnim tokom posla
  • više od 50% velikih svetskih kompanija upošljava male kompanije koje su kreativne
    • ovaj razlog je da veliki nekad izgube moć za kreacijom
    • otuda su se razvili tim bildinzi
    • otuda su male firme oaza ideja za velike kompanije
  • 14% kompanija nakon samo mesec dana primenjivanja drugačije strategije primeti uspeh

Nakon pojave korona virusa, mnoge kompanije su primenile kreativan tj gerila marketing. Oni su uvideli potrebu za promenom, koja je došla kao posledica istraživanja tržišta. Tržište i pretraga na internetu se promenila, ponašanje kupaca je dobilo sasvim novi smer kretanja. Sada na snagu stupa parola: PRIVUCI PAŽNJU.

Poslovni prostor i kancelarija grade svoj brend i vizualnim identitetom i svojom poslovnošću. Međutim vi ćete neki enterijer upamtiti po njegovom identitetu i načinu opremanja.

Kako da vas ljudi upamte? Vaš enterijer, je vaša digitalna lična karta. Trendovi za veb sajtove su primenjivi i imamo pregršt ponude za svaki sektor. Međutim ako vi u svemu tome nemate lični pečat i interfejs koji gradi vaš brend, nećete biti upamćeni.

Primećeno je na globalnom tržištu da su kompanije koje su imale marketing koji odudara od njihove branše imao nejviše efekta. Zapravo učinkovitost je bila odmah za 50% veća. Kontinuiranim primenjivanje inovativnosti i gerila marketinga, dobili su rast veći od 60%.

Gerila je zapravo spremnost upakovana u kreativnost, kao i u gerila ratovanju vašu taktiku znate samo vi ili tim marketing stručnjaka koji radi za vas. Tako da ste unikatni sa ponudom i time i prepoznatljivi, u tome zapravo i leži sav taj uspeh.

Upoznati ste sa tim da ako SEO upakujete dobro i napravite jedinstven sadržaj, GOOGL vas izbacuje na prvoj strani pretraživča. Pisali smo o tome kako se društvene mreže prilagođavaju potrebama modernih klijenata. Sve je ovo zapravo namera da se unapredi i još više vrednuje kreativnost u radu.

Ako primenite kreativnost i svoju malu gerila strategiju, po svim parametrima uspeh je tu. Što je najbitnije ako pratite digitalni marketing i gerila marketing vaše trajanje i pozicije biće trajni. Kontinuitet je bitan, nema statike samo taktike.

( U drugom delu teksta pisaćemo o primerima gerila reklama)

Leave A Comment