15 ZANIMLJIVIH STAVKI O VEB SAJTOVIMA

15 ZANIMLJIVIH STAVKI O VEB SAJTOVIMA ili Kako to veb sajt postaje sklop psihološke analize tržišta, klijenta i digitalnog vizuala?


1. Tekst privlači više pažnje od slika

Koliko god voleli fotografije, činjenica je da će ih većina ljudi jednostavno skenirati. Linija od čitaoca do klijenta je najbolja preko teksta. Čak i sam pretraživač ocenjuje sajt na osnovu sadržaja a ne na osnovu slika. Morate imati jasan koncept i sklop reči u rečenici. A slike mogu doći kao jednostavno preusmerenje i foto prikaz željenog. Tako se najbrže dolazi do željenog cilja.

2. Ljudi počinju da gledaju vaš veb stajt iz gornjeg levog ugla

Ovo se odnosi na svaki veb sajt. Tako smo obučeni za traženje podataka i informacija.

3. Čitaoci ignorišu natpise ili banere

Transparenti užasno opterećuju posetioce vašeg sajta. Savremeno reklamiranje se zanelo, pisali smo to u tekstu od društvenim mrežama. Sada polako kreće da vodi se računa o tome. Potreba reklame ne sme biti ispred potrebe kupca ili klijenta, onda nemamo ono što želimo. A to je povećanje interakcije sa klijentima.

4. Ljudi skeniraju samo donje delove vašeg veb sajta

Čovek je vizualni tip i želi da posveti pažnju onome što njemu treba. Tehnologija ga je edukovala u pravcu, gore je potrebno, dole manje relevantno. Tako da donji deo vašeg sajta se obično samo skenira.

5. Kratki pasusi rade bolje od dugih

Brze informacije su sada hit. Ovo možemo videti i kod primera tvitera, gde se kratke složenice probijaju među publikom. Kratak sadržaj drži više pažnje. Ako ga privučete na tim kratkim pasusima, onda će posetioc biti duže na stranici ili tekstu vašeg veb sajta.

6. Novi fontovi se zanemaruju

Koliko god smatrali da je taj font „cool“, verovatno bi bilo bolje da ga ne koristite. Ljudima je teško da obrade nove fontove i izgubićete njihovu ionako kratku pažnju. Ljudi obrađuju tekst prema predhodnim iskustvima i interakcijama. Tako da šta god im to uskraćuje oni ili preskaču ili odlaze sa tog mesta. Šta god da čitamo mi tražimo lagodnost, ako smo naviknuti na neki font onda nas on i ne opterećuje.

7. Velike slike privlače više pažnje od malih

Velike fotografije sa bogatim vizualom ili sa bojama koje su vesele imaju veći učinak od malih i sitnih. Razlog za to je skretanje pažnje.

8. Naslovi takođe skreću pažnju

To možemo zaključiti i po dnevnoj štampi. Najviše se klikne na ono što ima neki bombastičan naslov ili naslov koji sadrži poruku ili informaciju. Naslov je deo slagalice koja pobuđuje znatiželju.Koristite što više opisnih naslova.

9. Posetioci provode više vremena gledajući menije i dugmad nego bila šta ostalo

Ljudi su poput deteta koje otkriva novu igračku. Tako i na sajtu oni gledaju funkcionalnost, svrhu, detektuju svako dugme.

10. Oglasi koji se postavljaju u gornji ili levi deo vašeg veb sajta imaju više pregleda

11. Oglasi koji se postavljaju unutar ili ispod sdela sadržaja dobijaju više prikaza

12. Spiskovi ili navodi bolje drže čitaoca fokusiranim od velikih pasusa

13. Neki ljudi čak potpuno ignorišu velike delove teksta

Da li znamo da niste jedan od njih? 🙂

14. BelI prostor je dobar!

Ako ljude preplavi tona teksta, velike su šanse da će napustiti sajt

Ljudi ne vole agresivno i opterećujuće.

15. Meni najbolje funkcioniše kada se nalazi u gornjem delu vaše veb stranice


Veb sajt nije samo umeće izrade, već i psihologija potrebe koja se vešto meša sa marketingom globalne upotrebe.

Marketing je postao sastavni deo veb zajednice, prema parametrima modernog marketinga se uređuju sajtovi velikih kompanija. Psihologija boja koja se koristi u ilisutraciji, pakovanju, enterijeru se sada prenela na sajt. Mnoga istraživanja su istražila taj deo marketinga i došle do zaključka da boje itekako utiču na svest i interakciju sa veb sajtovima.

Sigurno ste u radnji čekajući na kasi videli šarene male bombonice, žvake i čokoladice. I nekada ste ih kupili. Oooo, da i mi smo. To je taktika strateške ponude u marketingu. I to upravo trebamo mi raditi sa našim sajtom ili tekstom unutar sajta. Ono što je SEO optimizacija za preglednost i položaj vašeg sajta na pretraživačima, to je vaš kursor meni za klijente i posetioce.

Ideja mora biti proporcionalna onome što se traži. Ako skenirate potražnju dobićete kreativnu ideju. Postavka i posmatranje iz ugla korisnika je ono što je potrebno da bi znali kako da uskladimo. Ali korisnik ne zna zašto na određeno reaguje a na nešto ne reaguje uopšte. Tu na snagu stupa content marketing sa svim ostalim efektima.

Ako ostavimo dovoljno velike tragove, ljudi će slediti i dalje naše informacije,ponude i usluge. Razumevanje digitalnog sveta je u suštini marketing analize i psihologije kupovine.Sve ostalo su samo alati koji su dobro kreirani za slađenje.

Leave A Comment